Noticia

16 Ene

En torno a 1.300 personas viven en la calle en Galicia[:gl]Ao redor de 1.300 persoas viven na rúa en Galicia

La mayoría son hombres, de nacionalidad española y de entre 35 y 49 años

MARÍA SANTALLA  REDACCIÓN / LA VOZHombre, mediana edad y nacionalidad española. Es el perfil tipo de las personas que duermen en la calle en Galicia. Según los datos de Cáritas, referidos al año 2015, hay en la comunidad en torno a 3.600 personas sin hogar. Algunas de ellas pueden recurrir a la red familiar o de amistades para tener un techo bajo el que cobijarse mientras no llegan tiempos mejores. Otras disponen de alguna prestación que les permite compartir piso o alquilar una habitación. También hay quien recurre a la okupación para guarecerse del frío y la soledad de las noches. Y hay, en fin, quien duerme a la intemperie o al abrigo de portales, escaparates o cajeros. La Cruz Roja, organización que desarrolla en Galicia el programa Sen Teito, que forma parte del Plan Galego de Inclusión Social y está cofinanciado por la Xunta, el Ministerio de Sanidad y el Fondo Social Europeo, atiende a unas 1.300 personas que viven en la calle en Galicia, también según datos del año 2015.La mayoría de estas personas son hombres, un 85 % frente a un 15 % de mujeresTres de cada cuatro son españoles, y entre los extranjeros la mayoría provienen de RumaníaPortugal y Marruecos. Por edades, la mayoría de los sintecho tienen entre 35 y 49 años, un rango al que siguen los de entre 50 y 64.Las razones que los han llevado a la calle son muy variadas y por eso la Cruz Roja establece un plan de actuación individualizado para cada uno de ellos. Se les proporcionan alimentos, bebidas calientes, medicamentos y ropa de abrigo, pero también se los acompaña a citas médicas, a arreglar papeles y se trata de mejorar su autoestima y sus capacidades y, cuando es posible, de prepararlos para que puedan reincorporarse al mercado laboral.Para realizar este trabajo, la organización cuenta con equipos de profesionales y tiene también unidades móviles y algunas instalaciones dedicadas a atenderlas. En Galicia, la Cruz Roja tiene seis equipos especializados que se ocupan de la atención a personas sin hogar. Estos seis dispositivos se localizan en las seis ciudades de mayor población: Vigo, A Coruña, Ourense, Lugo, Santiago y Pontevedra.

Un grupo para charlar en Vigo

En Vigo, la oenegé puso en marcha en el año 2011 el grupo Compartir, que dos veces al mes reúne a un colectivo de personas sin hogar que comparten sentimientos e intercambian experiencias y que, a veces, incluso dejan su punto de reunión habitual y realizan salidas o participan en rutas de senderismo. La iniciativa ha fidelizado a un pequeño grupo de personas que acuden con puntualidad a esa cita que se celebra cada dos semanas.Junto a Cruz Roja y Cáritas, varias organizaciones ofrecen asistencia a las personas sin techo en Galicia. Algunas lo hacen a través de los albergues de acogida. Otras recorren las calles para ofrecerles café caliente, ropa con la que abrigarse y un poco de compañía con la que sobrellevar las largas noches bajo las estrellas.[:gl]

A maioría son homes, de nacionalidade española e de entre 35 e 49 anos

MARÍA SANTALLA  REDACCIÓN / LA VOZHome, mediana idade e nacionalidade española. É o perfil tipo das persoas que dormen na rúa en Galicia. Segundo os datos de Cáritas, referidos ao ano 2015, hai na comunidade ao redor de 3.600 persoas sen fogar. Algunhas delas poden recorrer á rede familiar ou de amizades para ter un teito baixo o que acubillarse mentres non chegan tempos mellores. Outras dispoñen dalgunha prestación que lles permite compartir piso ou alugar unha habitación. Tamén hai quen recorre á okupación para gorecerse do frío e a soidade das noites. E hai, en fin, quen dorme á intemperie ou ao abrigo de portais, escaparates ou caixeiros. A Cruz Vermella, organización que desenvolve en Galicia o programa Sen Teito, que forma parte do Plan Galego de Inclusión Social e está cofinanciado pola Xunta, o Ministerio de Sanidade e o Fondo Social Europeo, atende a unhas 1.300 persoas que viven na rúa en Galicia, tamén segundo datos do ano 2015.A maioría destas persoas son homes, un 85 % fronte a un 15 % de mulleres. Tres de cada catro son españois, e entre os estranxeiros a maioría proveñen de Rumanía, Portugal e Marrocos. Por idades, a maioría dos sen teito teñen entre 35 e 49 anos, un rango ao que seguen os de entre 50 e 64.As razóns que os levaron á rúa son moi variadas e por iso a Cruz Vermella establece un plan de actuación individualizado para cada un deles. Proporcionanselles alimentos, bebidas quentes, medicamentos e roupa de abrigo, pero tamén os acompaña a citas médicas, a arranxar papeis e trátase de mellorar a súa autoestima e as súas capacidades e, cando é posible, de preparalos para que poidan reincorporarse ao mercado laboral.Para realizar este traballo, a organización conta con equipos de profesionais e ten tamén unidades móbiles e algunhas instalacións dedicadas a atendelas. En Galicia, a Cruz Vermella ten seis equipos especializados que se ocupan da atención a persoas sen fogar. Este seis dispositivos localízanse nas seis cidades de maior poboación: Vigo, A Coruña, Ourense, Lugo, Santiago e Pontevedra.

Un grupo para charlar en Vigo

En Vigo, a oenegué puxo en marcha no ano 2011 o grupo Compartir, que dúas veces ao mes reúne a un colectivo de persoas sen fogar que comparten sentimentos e intercambian experiencias e que, ás veces, mesmo deixan o seu punto de reunión habitual e realizan saídas ou participan en rutas de sendeirismo. A iniciativa fidelizou a un pequeno grupo de persoas que acoden con puntualidade a esa cita que se celebra cada dúas semanas.Xunto a Cruz Vermella e Cáritas, varias organizacións ofrecen asistencia ás persoas sen teito en Galicia. Algunhas fano a través dos albergues de acollida. Outras percorren as rúas para ofrecerlles café quente, roupa coa que abrigarse e un pouco de compañía coa que soportar as longas noites baixo as estrelas.