A la gente le pedimos que no entregue la ropa o el calzado que no usarían ellos»[:gl]Á xente pedimoslle que non entregue a roupa ou calzado que non usarían eles»
La empresa Arroupa abrirá en unos meses una tienda de segunda mano en Casas Reais
rn
MARGA MOSTEIRO (Santiago / LA VOZ)
rn
La empresa Arroupa, promovida por Cáritas Diocesana, comenzó su andadura el pasado mes de noviembre, y al frente está la gerente Isabel Fraga Castro, que cuenta con una plantilla de ocho personas, entre ellas el educador social Marco Martí Romero. La empresa, que tiene su sede en la vía Isaac Peral (polígono do Tambre), tiene un fin social «de doble partida», comenta Anuncio Mouriño, presidente de Cáritas Diocesana. Por un lado, las siete personas que trabajan en la recogida y clasificación de las donaciones «están en situación de exclusión social y laboral», por lo que Arroupa es «una oportunidad» para «formarse y para adquirir hábitos que les permitirán en dos años estar en condiciones de acceder al mercado laboral», explica Isabel Fraga. Y, por otro lado, la ropa y el calzado «que se recoge, se clasifica, se repara y se vende en comercios de segunda mano» para mantener a la propia empresa, así como «para facilita la posibilidad de poner en marcha nuevos proyectos de cara al futuro, porque todos los beneficios revierte nuevamente en el sistema», explica Mouriño. Además, la ropa se venderá en tres comercios abiertos al público en general, y al que las personas en situación de riesgo social «que ahora acuden a los roperos podrán ir, con unos vales que recibirán gratuitamente, a adquirir lo que necesiten y lo harán en condiciones de igualdad».
rn
Isabel Fraga Castro pida a las personas que «la ropa que se entregue esté en buenas condiciones. Pedimos que se no entregue cosas que no serían capaces de ponerse ellos mismos». Mouriño explicó que la ropa y el calzado se clasifica, y «la que no sirve para su reutilización, pero que podría ser útil en otros países se envía; aquella que puede ser reconvertida en hilo para fabricar nuevas telas se vende a la industria, pero también hay otra que no sirve para nada». Esta última supone un coste a la empresa, que «tiene que destruirla mediante un sistema respetuoso con el medio ambiente, que es muy costoso». De ahí la insistencia en que las «donaciones sean de productos en buen estado. No habló de ropa nueva, pero sí en condiciones dignas».
rnrn
Contenedores
rn
La gerente confía en que «poco a poco» se puedan colocar más contenedores, pero por ahora «solo tenemos el que hay delante de la empresa en el Tambre y otro más en el Peleteiro». La empresa recibe también donativos directos de fábricas del textil, como «400 pantalones que nos dieron desde una empresa de Rois». Asimismo, muchas personas entregan bolsas en los roperos de Cáritas, que es «canalizada a Arroupa». En el futuro se negociará con otras empresas, instituciones y colegios para colocar más contenedores. Incluso se espera que, una vez que termine la actual concesión de los contenedores de ropa colocados en la vía pública en Santiago, «se nos permita colocar algún contenedor nuestro en las calles».
rn
Desde su puesta en funcionamiento, «los datos son esperanzadores. En el 2015, abrimos en noviembre, se recogieron 51 toneladas de ropa; y en lo que va de 2016 ya tenemos 64 toneladas de ropa y calzado», explica Isabel Fraga. Actualmente, ya hay material suficiente para poder nutrir las tres tiendas que abrirán a lo largo de próximos meses. La gerente explicó que la idea es que «en Santiago se abra en Casas Reais, donde estaba la librería de buenas lecturas», después del verano; y en un plazo de dos o tres meses se inaugurarán también las tiendas de A Coruña y Pontevedra.
rn
Los comercios serán de ropa y calzado de segunda mano, pero «tendrán una imagen corporativa atractiva y moderna», porque la intención «no es abrir roperos, sino comercios bonitos».
rnrn
Empresa de inserción social.
rn
Arroupa tiene su sede central en la rúa Isaac Peral, en el Polígono do Tambre, en Santiago. Trabajan siete personas, además de la gerente y educador social.
rnrn
Donaciones.
rn
Hay contenedores en la empresa, en el colegio Peleteiro, y también se pueden hacer entregas en los roperos.
[:gl]
A empresa Arroupa abrirá nuns meses unha tenda de segunda man en Casas Reais
rn
MARGA MOSTEIRO (Santiago / A VOZ)
rn
A empresa Arroupa, promovida por Cáritas Diocesana, comezou a súa andaina o pasado mes de novembro, e á fronte está a xerente Isabel Fraga Castro, que conta cun persoal de oito persoas, entre elas o educador social Marco Martí Romeu. A empresa, que ten a súa sede na vía Isaac Peral (polígono do Tambre), ten un fin social «de dobre partida», comenta Anuncio Mouriño, presidente de Cáritas Diocesana. Por unha banda, as sete persoas que traballan na recollida e clasificación das doazóns «están en situación de exclusión social e laboral», polo que Arroupa é «unha oportunidade» para «formarse e para adquirir hábitos que lles permitirán en dous anos estar en condicións de acceder ao mercado laboral», explica Isabel Fraga. E, doutra banda, a roupa e o calzado «que se recolle, clasifícase, repárase e véndese en comercios de segunda man» para manter á propia empresa, así como «para facilitar a posibilidade de poñer en marcha novos proxectos de cara ao futuro, porque todos os beneficios reverten novamente no sistema», explica Mouriño. Ademais, a roupa venderase en tres comercios abertos ao público en xeral, e ao que as persoas en situación de risco social «que agora acoden aos roupeiros poderán ir, cuns vales que recibirán gratuitamente, a adquirir o que necesiten e farano en condicións de igualdade».
rn
Isabel Fraga Castro pide ás persoas que «a roupa que se entregue estea en boas condicións. Pedimos que se non entreguen cousas que non serían capaces de poner eles mesmos». Mouriño explicou que a roupa e o calzado se clasifica, e «a que non serve para a súa reutilización, pero que podería ser útil noutros países envíase; aquela que pode ser reconvertida en fío para fabricar novas teas véndese á industria, pero tamén hai outra que non serve para nada». Esta última supón un custo á empresa, que «ten que destruíla mediante un sistema respectuoso co medio ambiente, que é moi custoso». De aí a insistencia en que as «doazóns sexan de produtos en bo estado. Non falo de roupa nova, pero si en condicións dignas».
rnrn
Colectores
rn
A xerente confía en que aos poucos se poidan colocar máis colectores, pero por agora «só temos o que hai diante da empresa no Tambre e outro máis en Peleteiro». A empresa recibe tamén donativos directos de fábricas do téxtil, como «400 pantalóns que nos deron desde unha empresa de Rois». Así mesmo, moitas persoas entregan bolsas nos roupeiros de Cáritas, que é «canalizada a Arroupa». No futuro negociarase con outras empresas, institucións e colexios para colocar máis colectores. Mesmo se espera que, unha vez que termine a actual concesión dos colectores de roupa colocados na vía pública en Santiago, «se nos permita colocar algún colector noso nas rúas».
rn
Desde a súa posta en funcionamento, «os datos son esperanzadores. No 2015, abrimos en novembro, recolléronse 51 toneladas de roupa; e no que vai de 2016 xa temos 64 toneladas de roupa e calzado», explica Isabel Fraga. Actualmente, xa hai material suficiente para poder nutrir as tres tendas que abrirán ao longo de próximos meses. A xerente explicou que a idea é que «en Santiago se abra en Casas Reais, onde estaba a libraría de boas lecturas», despois do verán; e nun prazo de dous ou tres meses inauguraranse tamén as tendas da Coruña e Pontevedra.
rn
Os comercios serán de roupa e calzado de segunda man, pero «terán unha imaxe corporativa atractiva e moderna», porque a intención «non é abrir roupeiros, senón comercios bonitos».
rnrn
Empresa de inserción social.
rn
Arroupa ten a súa sede central na rúa Isaac Peral, no Polígono do Tambre, en Santiago. Traballan sete persoas, ademais da xerente e educador social.
rnrn
Doazóns.
rnHai colectores na empresa, no colexio Peleteiro, e tamén se poden facer entregas nos roupeiros.