Cáritas alerta del recrudecimiento de la pobreza en el último año[:gl]Cáritas alerta do agravamento da pobreza no último ano
Aunque son menos las personas atendidas, necesitan más apoyo y recursos
rnCalveiro Santiago / La Voz de Galiciarnrn“En Cáritas somos testemuñas de que, a pesar do cambio de ciclo que insinúan os datos macroeconómicos, a precariedade segue manifestándose con grande intensidade nas persoas e familias máis empobrecidas», aseguró el director diocesano de Cáritas en Santiago. José Anuncio Mouriño hizo un balance de la actividad llevada a cabo por la organización caritativa y humanitaria en 2014 y alertó del recrudecimiento de la pobreza en el último año ya que, a pesar de que hubo una disminución de casi un 4 % en el número de personas atendidas, estas requirieron de un mayor apoyo económico y de recursos. Una tendencia de incremento en el gasto social que, además, se mantiene también en lo que va de año.rnrnMouriño, acompañado por el delegado episcopal de Cáritas, Jesús García Vázquez, y por Javier García Sánchez, subdirector de Cáritas Santiago, señaló que han detectado una «perda de calidade de vida de cada unidade familiar», en cuanto a la precariedad y hacinamiento en las viviendas, al retroceso de derechos básicos -especialmente en sanidad y educación-, la pérdida de poder adquisitivo excesivo endeudamiento y la dependencia continuada de las ayudas de su organización por «falta o tardanza» en la respuesta por parte de la Administración.rnrnLa diócesis Compostelana, que comprende otras grandes capitales (como Coruña, Pontevedra y Vilagarcía) y cuya labor abarca al 47 % de la población gallega, atendió en 2014 a 73.736 personas, una cifra que en los últimos siete años aumentó un 298 %. En este sentido, Mouriño reclamó que «as Administracións públicas asuman a súa responsabilidade de manter o estado do benestar e as dotacións de recursos».rnrnLa atención primaria, a mayores y la formación y empleo fueron los ámbitos en los que más recursos invirtió Cáritas, que destaca que el 42 % de las personas atendidas en estas tres áreas no disponían de ningún tipo de ingreso y solo el 12,75 % de ellas tenían trabajo.rnrn«A pesar do cambio de ciclo que insinúa a macroeconomía, a precariedade segue moi presente»,José Anuncio Mouriñorn
Aumenta el número de mujeres sin techo y la atención a mayores
rnEl perfil de las personas atendidas por Cáritas ha variado en los últimos años. «La pobreza tiene cara de mujer», señaló el director diocesano. Es la de una mujer entre 30 y 49 años, española, con hijos, estudios primarios, desempleada y que vive de alquiler. Uno de los datos más preocupantes en este sentido, según destacó José Anuncio Mouriño, es el aumento del número de mujeres sin techo, que ha obligado a replantear el funcionamiento de los albergues (pensados tradicionalmente para hombres) y a crear planes específicos para atender esta nueva realidad.rnrnOtra de los fenómenos que subrayó el portavoz de Cáritas es el notable incremento en atención básica a mayores, que atribuye a que «están a volver das residencias para as casas».rnrnPor otra parte, y contra la idea generalizada, Mouriño subrayó que la atención a inmigrantes supone solo el 18,7 % (de los cuales, el 8,2 % son irregulares) frente a una mayoría aplastante de españoles. La cifra cambió significativamente en los últimos años, dado que en 2009 el porcentaje de nacionales era mucho menor y suponía el 67 %. Otro dato significativo es el apartado de gastos, cuyo destino fundamental fue cubrir necesidades básicas como alimentación, vivienda, gastos sanitarios y recibos.[:gl]
Aínda que son menos as persoas atendidas, necesitan máis apoio e recursos
rn
P. CalveiroSantiago / La Voz de Galicia
rn
«En Cáritas somos testemuñas de que, a pesar do cambio de ciclo que insinúan os datos macroeconómicos, a precariedade segue manifestándose con gran intensidade nas persoas e familias máis empobrecidas», asegurou o director diocesano de Cáritas en Santiago. José Anuncio Mouriño fixo un balance da actividade levada a cabo pola organización caritativa e humanitaria en 2014 e alertou do agravamento da pobreza no último ano xa que, a pesar de que houbo unha diminución de case un 4 % no número de persoas atendidas, estas requiriron dun maior apoio económico e de recursos. Unha tendencia de incremento no gasto social que, ademais, mantense tamén no que vai de ano.rnMouriño, acompañado polo delegado episcopal de Cáritas, Jesús García Vázquez, e por Javier García Sánchez, subdirector de Cáritas Santiago, sinalou que detectaron unha «perda de calidade de vida de cada unidade familiar», en canto á precariedade e amoreamento nas vivendas, ao retroceso de dereitos básicos -especialmente en sanidade e educación-, a perda de poder adquisitivo excesivo endebedamento e a dependencia continuada das axudas da súa organización por «falta ou tardanza» na resposta por parte da Administración.
rn
A diocese Compostelá, que comprende outras grandes capitais (como Coruña, Pontevedra e Vilagarcía) e cuxa labor abarca ao 47 % da poboación galega, atendeu en 2014 a 73.736 persoas, unha cifra que nos últimos sete anos aumentou un 298 %. Neste sentido, Mouriño reclamou que «as Administracións públicas asuman a súa responsabilidade de manter o estado do benestar e as dotacións de recursos».
rn
A atención primaria, a maiores e a formación e emprego foron os ámbitos nos que máis recursos investiu Cáritas, que destaca que o 42 % das persoas atendidas nestas tres áreas non dispoñian de ningún tipo de ingreso e só o 12,75 % delas tiñan traballo.
rn
«A pesar do cambio de ciclo que insinúa a macroeconomía, a precariedade segue moi presente»,José Anuncio Mouriño
rnrn
Aumenta o número de mulleres sen teito e a atención a maiores
rn
O perfil das persoas atendidas por Cáritas variou nos últimos anos. «A pobreza ten cara de muller», sinalou o director diocesano. É a dunha muller entre 30 e 49 anos, española, con fillos, estudos primarios, desempregada e que vive de aluguer. Un dos datos máis preocupantes neste sentido, segundo destacou José Anuncio Mouriño, é o aumento do número de mulleres sen teito, que obrigou a reformular o funcionamento dos albergues (pensados tradicionalmente para homes) e a crear plans específicos para atender esta nova realidade.
rn
Outro dos fenómenos que subliñou o portavoz de Cáritas é o notable incremento en atención básica a maiores, que atribúe a que «están a volver dás residencias para as casas».
rn
Por outra banda, e contra a idea xeneralizada, Mouriño subliñou que a atención a inmigrantes supón só o 18,7 % (dos cales, o 8,2 % son irregulares) fronte a unha maioría esmagadora de españois. A cifra cambiou significativamente nos últimos anos, dado que en 2009 a porcentaxe de nacionais era moito menor e supuña o 67 %. Outro dato significativo é o apartado de gastos, cuxo destino fundamental foi cubrir necesidades básicas como alimentación, vivenda, gastos sanitarios e recibos.