COLABORACIÓN ENTRE LA FUNDACIÓN BARRIÉ Y LAS CÁRITAS GALLEGAS [:gl]COLABORACIÓN ENTRE A FUNDACIÓN BARRIÉ E AS CÁRITAS GALEGAS
Busca reducir el abandono y el fracaso escolar de menores de familias en situación vulnerable en Galicia
El presidente de la Fundación Barrié, José María Arias Mosquera, y el secretario general de Cáritas Española, Sebastián Mora Rosado, renovaron el documento de colaboración del “Programa de atención a menores y educación familiar”, con una inversión 300.000 euros para el período 2015-2016.
En su intervención José María Arias, afirmó que “debemos seguir trabajando para asegurarnos que, a través de este programa, que ya permitió atender las necesidades básicas de más de 4.000 familias gallegas, las circunstancias personales y sociales de los menores no sean un obstáculo para que desarrollen todo su potencial educativo”. Por su parte, Sebastián Mora declaró que “el compromiso de la iniciativa privada, y de manera especial el apoyo de la Fundación Barrié, supone para nosotros un estímulo añadido para avanzar en la lucha que realizamos desde nuestra Confederación Cáritas contra los efectos de las condiciones de desventaja y precariedad social en las familias más vulnerables y, sobre todo, en los menores que cuentan con mayores dificultades de acceso a una educación de calidad”.
En las diocesanas gallegas
Este programase lleva a cabo por parte de las cinco Cáritas Diocesanas de Galicia bajo la coordinación de Cáritas Española. Se trata de una acción que está enfocada a familias en situación de vulnerabilidad o pobreza con hijos en edad escolar, para facilitarles los medios y apoyos necesarios (económicos, formativos, sociales, psicológicos….).Persigue que la escolarización de sus hijos se realice en igualdad de condiciones al resto de alumnos o, por lo menos, en las mejores condiciones posibles.
El secretario general de Cáritas Española estuvo acompañado en el acto por los directores de las Cáritas Diocesanas de Santiago de Compostela,Tui-Vigo, Ourense, Lugo y Mondoñedo-Ferrol, entidades que asumirán la gestión del programa, a través de profesionales de su red en Galicia y voluntarios vinculados al ámbito educativo.
Acciones de intervención
El programa engloba diferentes acciones de intervención:
- Un acompañamiento personalizado, por parte de profesionales de Cáritas,a alumnos y familias para el diagnóstico y diseño de metas y objetivos a alcanzar en cada caso, que se complementarácon un apoyo educativo en el que colaborarán de forma desinteresada los voluntariosvinculados al ámbito escolar. Entre otras acciones, se desarrollaránplanes de acompañamiento, visitas a domicilio y actividades de formación específica, como alfabetización y talleres de competencias básicas, economía doméstica orefuerzo de la comunicación en la familia.
- Apoyo económico a las familiasmediante ayudas complementarias para la compra de libros y material escolar, y para que sus hijos puedan acceder, en igualdad de condiciones, a recursos especializados y actividades extraescolares
- El programa también prevé el acompañamiento y apoyo a familias, con escuelas de padres-madres, asesoramiento en los ámbitos educativo y de salud, economía doméstica, etc.
El Programa atiende de manera directa a niños y menores de 18 años y a sus familias. En2015 fueron 576 menores de 568 familias.Se trata de familias con unas características sociales y económicas comunes, determinadas por la precariedad laboral y la dificultad en la integración sociocultural. La iniciativa tratará de evitar que los menores abandonen el sistema educativo reglado obligatorio y no puedan conseguir una titulación y una preparación que les capacite profesionalmente.
La mayoría de las inversiones realizadas en este periodo se han destinado a ayudas a la escolarización, con el pago de libros y material escolar, así como a actividades extraescolares y clases de apoyo escolar.
Amplia colaboración
El “Programa de atención a menores y educación familiar para Familias” está coordinado por Cáritas Española y se ejecuta a través de la red de las cinco Cáritas Diocesanas de Galicia (Santiago de Compostela, Tui-Vigo, Lugo, Mondoñedo-Ferrol y Ourense), que, además de llevar a cabo las labores de recepción, acogida, valoración, propuestas, concesión y seguimiento de las familias beneficiarias, aportarán sus recursos humanos e infraestructuras para la gestión y concesión de las ayudas.
La colaboración entre la Fundación Barrié y Cáritas se inicia en el año 2009 con la puesta en marcha del “Programa de Ayudas de Emergencia Social para Familias”, con el objetivo de impulsar la formación para el empleo y promover la concesión de ayudas puntuales y directas a familias gallegas vulnerables en el actual entorno de crisis económica. La Fundación Barrié destinó hasta el año 2014 1.800.000 euros a este programa, que permitió atenderlas necesidades básicas de 4.182 familias gallegas. La cantidad aportada por esta entidad pública para ambos programas asciende a un total de 2.100.000 euros.
[:gl]
Busca reducir o abandono e o fracaso escolar de menores de familias en situación vulnerable en Galicia
O presidente da Fundación Barrié, José María Arias Mosquera, e o secretario xeral de Cáritas Española, Sebastián Mora Rosado, renovaron o documento de colaboración do «Programa de atención a menores e educación familiar», con una investimento 300.000 euros para o período 2015-2016.
Na súa intervención José María Arias, afirmou que «debemos seguir traballando para asegurarnos que, a través deste programa, que xa permitiu atender as necesidades básicas de máis de 4.000 familias galegas, as circunstancias persoais e sociais dos menores non sexan un obstáculo para que desenvolvan todo o seu potencial educativo».Pola súa banda, Sebastián Mora declarou que «o compromiso da iniciativa privada, e de maneira especial o apoio da Fundación Barrié, supón para nós un estímulo engadido para avanzar na loita que realizamos desde a nosa Confederación Cáritas contra os efectos das condicións de desvantaxe e precariedade social nas familias máis vulnerables e, sobre todo, nos menores que contan con maiores dificultades de acceso a unha educación de calidade».
Nas diocesanas galegas
Este programa levase a cabo por parte das cinco Cáritas Diocesanas de Galicia baixo a coordinación de Cáritas Española. Trátase dunha acción que está enfocada a familias en situación de vulnerabilidade ou pobreza con fillos en idade escolar, para facilitarlles os medios e apoios necesarios (económicos, formativos, sociais, psicolóxicos). Persegue que a escolarización dos seus fillos se realice en igualdade de condicións ao resto de alumnos ou, polo menos, nas mellores condicións posibles.
O secretario xeral de Cáritas Española estivo acompañado no acto polos directores das Cáritas Diocesanas de Santiago de Compostela, Tui-Vigo, Ourense, Lugo e Mondoñedo-Ferrol, entidades que asumirán a xestión do programa, a través de profesionais da súa rede en Galicia e voluntarios vinculados ao ámbito educativo.
Accións de intervención
O programa engloba diferentes accións de intervención:
- Un acompañamento personalizado, por parte de profesionais de Cáritas, a alumnos e familias para o diagnóstico e deseño de metas e obxectivos a alcanzar en cada caso, que se complementará cun apoio educativo no que colaborarán de forma desinteresada os voluntarios vinculados ao ámbito escolar. Entre outras accións, desenvolveranse plans de acompañamento, visitas a domicilio e actividades de formación específica, como alfabetización e talleres de competencias básicas, economía doméstica ou reforzo da comunicación na familia.
- Apoio económico ás familias mediante axudas complementarias para a compra de libros e material escolar, e para que os seus fillos poidan acceder, en igualdade de condicións, a recursos especializados e actividades extraescolares.
- O programa tamén prevé o acompañamento e apoio a familias, con escolas de pais-nais, asesoramento nos ámbitos educativo e de saúde, economía doméstica, etc.
O Programa atende de maneira directa a nenos e menores de 18 anos e ás súas familias. En 2015 foron 576 menores de 568 familias.Trátase de familias cunhas características sociais e económicas comúns, determinadas pola precariedade laboral e a dificultade na integración sociocultural. A iniciativa tratará de evitar que os menores abandonen o sistema educativo regulado obrigatorio e non poidan conseguir unha titulación e unha preparación que lles capacite profesionalmente.
A maioría dos investimentos realizados neste período destináronse a axudas á escolarización, co pago de libros e material escolar, así como a actividades extraescolares e clases de apoio escolar.
Ampla colaboración
O «Programa de atención a menores e educación familiar para Familias» está coordinado por Cáritas Española e execútase a través da rede do cinco Cáritas Diocesanas de Galicia (Santiago de Compostela, Tui-Vigo, Lugo, Mondoñedo-Ferrol e Ourense), que, ademais de levar a cabo os labores de recepción, acollida, valoración, propostas, concesión e seguimento das familias beneficiarias, achegarán os seus recursos humanos e infraestruturas para a xestión e concesión das axudas.
A colaboración entre a Fundación Barrié e Cáritas iníciase no ano 2009 coa posta en marcha do «Programa de Axudas de Emerxencia Social para Familias», co obxectivo de impulsar a formación para o emprego e promover a concesión de axudas puntuais e directas a familias galegas vulnerablesen a actual contorna de crise económica. A Fundación Barrié destinou até o ano 2014 1.800.000 euros a este programa, que permitiu atendelas necesidades básicas de 4.182 familias galegas. A cantidade achegada por esta entidade pública para ambos os programas ascende a un total de 2.100.000 euros.