EXCLUSIÓN SOCIAL Y ENFERMEDAD MENTAL EXCLUSIÓN SOCIAL E ENFERMIDADE MENTAL
Encuentro de Pastoral penitenciaria
\r\n
Responsables de Pastoral Penitenciaria de toda Galicia participaron, en la casa de ejercicios de Santiago de Compostela, en el segundo encuentro anual interdiocesano que en esta ocasión tenía como lema general” Exclusión social y enfermedad mental”.
\r\n
Después de la acogida la reunión se inició con la oración a cargo de José Río Ramilo, delegado diocesano de Pastoral Penitenciaria de Lugo. La presentación del encuentro corrió a cargo de monseñor Jesús Fernández González, obispo auxiliar de Santiago de Compostela, que agradeció el trabajo de sacerdotes, voluntarios y profesionales en el campo de las penitenciarías. En su intervención se basó en la parábola del buen samaritano, destacando una serie de puntos esenciales en relación al amor , señalando que es universal, compasivo concreto y creativo.
\r\n
El profesor José Antonio González García presentó la primera de las ponencias en la que abordó “Enfermedad y excusión en la Biblia”. Estructuró su intervención en tres momentos claves: la respuesta de la sociedad ante las personas que padecían alguna enfermedad; los enfermos en las culturas antiguas, en las tradiciones bíblicas del Antiguo Testamento y en la actuación de Jesús en el Nuevo Testamento.
\r\n
Por su parte Carmen Suárez, médico y funcionaria del cuerpo sanitario de penitenciarias, concretó la situación de las personas con enfermedades mentales en la cárcel y de las distintas actuaciones que los centros penitenciarios llevan a cabo. Profundizó en un nuevo proyecto llevado a cabo entra el Centro Penitenciario de Teixeiro y el CIS de A Coruña. Se trata de una especie de programa puente de mediación social, cuyo objetivo es coordinar a las diferentes administraciones implicadas para que el enfermo mental tenga disponibles todos los recursos a los que tiene derecho para continuar su recuperación fuera del centro penitenciario.
\r\n
En su intervención Iván Roca, asesor jurídico del centro de Teixeiro, explicó el proceso por el que se clasifica a los penados una vez entran en un centro penitenciario, cuales son los indicadores que se tienen en cuenta a la hora de escoger el módulo más adaptado a las características del penado, y la progresión hasta alcanzar el 3º grado.
\r\n
La última presentación corrió a cargo de Carlota Díaz Alvariño, psicóloga de Morea que habló del trabajo que realiza esta asociación con los enfermos mentales y sus familias, y más concretamente con los internos del centro penitenciario de Pereiro de Aguiar
\r\n
La jornada fue clausurada por Jesús García Vázquez, delegado diocesano de Cáritas Diocesana de Santiago, que se refirió a la importancia que tienen este tipo de encuentros para presentar experiencias y desarrollar trabajos en común en el campo penitenciario, tanto dentro como fuera de las cárceles.
Encontro de Pastoral penal
\r\n
Responsables de Pastoral Penal de toda Galicia participaron, na casa de exercicios de Santiago de Compostela, no segundo encontro anual interdiocesano que nesta ocasión tiña como lema xeral «Exclusión social e enfermidade mental».
\r\n
Despois da acollida a reunión iniciouse coa oración a cargo de José Río Ramilo, delegado diocesano de Pastoral Penal de Lugo. A presentación do encontro correu a cargo de monseñor Jesús Fernández González, bispo auxiliar de Santiago de Compostela, que agradeceu o traballo de sacerdotes, voluntarios e profesionais no campo das penitenciarías. Na súa intervención baseouse na parábola do bo samaritano, destacando unha serie de puntos esenciais en relación ao amor, sinalando que é universal, compasivo concreto e creativo.
\r\n
O profesor José Antonio González García presentou a primeira dos relatorios na que abordou «Enfermidade e exclusión na Biblia». Estruturou a súa intervención en tres momentos claves: a resposta da sociedade ante as persoas que padecían algunha enfermidade; os enfermos nas culturas antigas, nas tradicións bíblicas do Antigo Testamento e na actuación de Jesús no Novo Testamento.
\r\n
Pola súa banda Carmen Suárez, médico e funcionaria do corpo sanitario de penais, concretou a situación das persoas con enfermidades mentais no cárcere e das distintas actuacións que os centros penais levan a cabo. Profundizou nun novo proxecto levado a cabo entre o Centro Penal de Teixeiro e o CIS da Coruña. Trátase dunha especie de programa ponte de mediación social, cuxo obxectivo é coordinar ás diferentes administracións implicadas para que o enfermo mental teña dispoñibles todos os recursos aos que ten dereito para continuar a súa recuperación fose do centro penal.
\r\n
Na súa intervención Iván Roca, asesor xurídico do centro de Teixeiro, explicou o proceso polo que se clasifica aos penados unha vez entran nun centro penal, cales son os indicadores que se teñen en conta á hora de escoller o módulo máis adaptado ás características do penado, e a progresión até alcanzar o 3º grao.
\r\n
A última presentación correu a cargo de Carlota Díaz Alvariño, psicóloga de Morea que falou do traballo que realiza esta asociación cos enfermos mentais e as súas familias, e máis concretamente cos internos do centro penal de Pereiro de Aguiar.
\r\nA xornada foi clausurada por Jesús García Vázquez, delegado diocesano de Cáritas Diocesana de Santiago, que se referiu á importancia que teñen este tipo de encontros para presentar experiencias e desenvolver traballos en común no campo penal, tanto dentro como fóra dos cárceres.