LAS CÁRITAS GALLEGAS COLABORARÁN PARA FACILITAR EL ACCESO AL TIQUET ENERGÉTICO[:gl]AS CÁRITAS GALEGAS COLABORARÁN PARA FACILITAR O ACCESO AO TIQUET ENERXÉTICO
Se pretenden evitar los cortes eléctricos en los hogares
rn
El director xeral de Enerxía e Minas, Ángel Bernardo Tahoces, informó con el equipo directivo de las Cáritas Diocesanas de Galicia, el convenio de colaboración que permitirá a la Xunta y estas instituciones sociales unir fuerzas para mejorar la atención de las familias gallegas que se puedan encontrar en situaciones económicas complicadas y, por lo tanto, garantizar el suministro de energía eléctrica en los sus hogares.
rn
Ángel Bernardo Tahoces agradeció el interés mostrado por las Caritas gallegas para facilitar entre las personas que más lo necesiten el acceso al programa de ayudas del tique eléctrico social puesto en marcha por la Xunta en 2014. El nuevo acuerdo de colaboración facilita el apoyo de las familias más desfavorecidas al poner tanto el Gobierno gallego como las entidades benéficas los recursos de los que disponen en materia energética al servicio de los ciudadanos.
rnrn
Pobreza energética
rn
El director de Cáritas Diocesana de Santiago, José Anuncio Mouriño Rañó sostuvo que estas líneas de la administración autonómica, el conocido como tique eléctrico y las ayudas para evitar cortes luz, son un “punto de partida”, aunque reclamó que haya más aportaciones, puesto que “hay gente que incluso muere de frío” en Galicia. Demandó que “los gobiernos se hagan responsables” de atender las necesidades de familias en situación de pobreza energética. A modo de ejemplo, comentó que solo la diócesis compostelana gastó unos 100.000 euros en 2015 en pagar recibos de luz y gas a unas 10.000 familias
rn
La Consellería de Economía, Emprego e Industria contará con la colaboración de Cáritas para la difusión y presentación de solicitudes de ayudas del tique eléctrico social, así como para las ayudas autonómicas relativas a evitar los cortes de luz por impago de las familias con menos recursos económicos. Este trabajo coordinado frente los casos de pobreza energética permitirá a ambas entidades impulsar el uso de la energía como un instrumento de cohesión social. “Con este convenio de colaboración, Cáritas será un instrumento estratégico para la divulgación y puesta en marcha de estas medidas”, destacó Tahoces, que añadió que será “un impulso para la máxima extensión de las ayudas públicas y de la cultura del ahorro y la eficiencia energética”.
rnrn
Formación
rn
Además, el convenio incluye que la Consellería proporcionará a Cáritas la formación necesaria para los mediadores de eficiencia energética, un equipo compuesto por voluntarios o profesionales de la entidad que se especializarán en este campo y podrán ofrecer una mejor atención a las familias más vulnerables para que puedan .El Gobierno gallego asesorará a Caritas sobre el funcionamiento de las aplicaciones informáticas existentes para hacer solicitudes de ayudas por vía electrónica, además de detallarle cuáles son los mejores comportamientos para el consumo eficiente de la energía, una información que la institución social trasladará después a los interesados a través de material impreso o digital.
[:gl]
Preténdense evitar os cortes eléctricos nos fogares
rn
O director xeral de Enerxía e Minas, Anxo Bernardo Tahoces, informou o equipo directivo das Cáritas Diocesanas de Galicia, o convenio de colaboración que permitirá á Xunta e estas institucións sociais unir forzas para mellorar a atención das familias galegas que se poidan atopar en situacións económicas complicadas e, por tanto, garantir a subministración de enerxía eléctrica nos os seus fogares.
rn
Anxo Bernardo Tahoces agradeceu o interese mostrado polas Caritas galegas para facilitar entre as persoas que máis o necesiten o acceso ao programa de axudas do billete eléctrico social posto en marcha pola Xunta en 2014. O novo acordo de colaboración facilita o apoio das familias máis desfavorecidas ao poñer tanto o Goberno galego como as entidades benéficas os recursos dos que dispoñen en materia enerxética ao servizo dos cidadáns.
rnrn
Pobreza enerxética
rn
O director de Cáritas Diocesana de Santiago, José Anuncio Mouriño Rañó sostivo que estas liñas da administración autonómica, o coñecido como tiquet eléctrico e as axudas para evitar cortes luz, son un «punto de partida», aínda que reclamou que haxa máis achegas, posto que «hai xente que mesmo morre de frío» en Galicia. Demandou que «os gobernos se fagan responsables» de atender as necesidades de familias en situación de pobreza enerxética. A modo de exemplo, comentou que só a diócese compostelá gastou uns 100.000 euros en 2015 en pagar recibos de luz e gas a unhas 10.000 familias
rn
A Consellería de Economía, Emprego e Industria contará coa colaboración de Cáritas para a difusión e presentación de solicitudes de axudas do billete eléctrico social, así como para as axudas autonómicas relativas a evitar os cortes de luz por falta de pagamento das familias con menos recursos económicos. Este traballo coordinado fronte os casos de pobreza enerxética permitirá a ambas entidades impulsar o uso da enerxía como un instrumento de cohesión social. «Con este convenio de colaboración, Cáritas será un instrumento estratéxico para a divulgación e posta en marcha destas medidas», destacou Tahoces, que engadiu que será «un impulso para a máxima extensión das axudas públicas e da cultura do aforro e a eficiencia enerxética».
rnrn
Formación
rn
Ademais, o convenio inclúe que a Consellería proporcionará a Cáritas a formación necesaria para os mediadores de eficiencia enerxética, un equipo composto por voluntarios ou profesionais da entidade que se especializarán neste campo e poderán ofrecer unha mellor atención ás familias máis vulnerables para que poidan. O Goberno galego asesorará a Caritas sobre o funcionamento das aplicacións informáticas existentes para facer solicitudes de axudas por vía electrónica, ademais de detallarlle cales son os mellores comportamentos para o consumo eficiente da enerxía, unha información que a institución social trasladará despois aos interesados a través de material impreso ou dixital.