Noticia

28 Oct

LOS DOSCIENTOS GAITEIROS DE CARITASOS DOUSCENTOS GAITEIROS DE CARITAS

Agrupaciones de O Salnés se sumaron a la foliada solidaria de A Baldosa

\r\nSUSANA LUAÑA (La Voz de Galicia)\r\n\r\nLos más jóvenes fueron las protagonistas de la foliada organizada por los locales de vinos.gaiteiros\r\n

Ya solo por ver tocar el tambor a Marcos y a Uxía valía la pena, pero había muchos atractivos más. Marcos y Uxía son hijos de músicos de los grupos Malveiras y Devirasón; este último, se sumó a uno de los escenarios montados en la calle de A Baldosa para poner música, ambiente y mucha ilusión a la quinta edición de la foliada solidaria, una iniciativa de los locales de la emblemática calle de vinos que cada vez gana más adeptos en beneficio de Cáritas. Porque ese es el objetivo; este año fueron Lembranza, Role, A Baldosa, Churruca, Vilagarcía y Stocolmo 2.0 los que llenaron sus terrazas con la sana intención de que quienes quisieran disfrutar del domingo lo hicieran comiéndose unos callos y unos mejillones por cinco euros a beneficio de la entidad, a la que luego le sobrará en qué invertir el dinero.

\r\n

Como el sol también se apuntó a la foliada, no había que buscar muchas razones más para pasar el domingo en A Baldosa, pero haber las había, porque hasta doscientos músicos de un buen número de agrupaciones folclóricas se sumaron a la iniciativa y le pusieron música y ritmo a la fiesta. Hace años, los gaiteiros se reunían en masa para homenajear a políticos veteranos; ahora lo hacen para ayudar a sus vecinos. Lograron su objetivo; tanto, que a las voluntarias de Cáritas casi se les volvió en contra tanta afluencia de público y hubiesen dado algo por algunos huecos más en las mesas para que los comensales solidarios pudiesen sentarse a degustar tranquilos sus callos y sus mejillones. Los que ni así quedaron satisfechos pudieron completar el menú con una ración de pulpo á feira preparada en otro puesto.

\r\n

A mayores de la música y de la comida, interesantes puestos en los que comprar artículos artesanales como pulseras, brujitas y menaje, y otros con todo lo habido y por haber respecto al folclore gallego; trajes tradicionales, panderetas, flautas, cedés, libros… Y un instrumento, la trécula, que no dejaba de llamar la atención de los más pequeños. Lo mismo que un tenderete de cristal de bohemia en el que un artesano no solo tallaba finas copas sino que las grababa con el nombre del comprador.

\r\n

Fue, no cabe duda, una soleada mañana solidaria en Vilagarcía, porque la rica oferta en la bulliciosa calle de A Baldosa se completaba con la que, a lo largo de todo el fin de semana, ofreció Arousa Solidaria en A Peixería. Esta entidad invitó también a un piscolabis para recaudar fondos; en este caso, para las necesidades básicas de las familias sin recursos que están cultivando su propio huerto, y que además de herramientas, tienen que tramitar seguros y cubrir gastos burocráticos que nada tienen que ver con sus labores agrícolas, pero que están ahí.

Agrupacións do Salnés sumáronse á foliada solidaria da Baldosa

\r\n

SUSANA LUAÑA( La Voz de Galicia )

\r\n

Os máis novos foron os protagonistas da foliada organizada polos locais de viños.gaiteiros

\r\n

Xa só por ver tocar o tambor a Marcos e a Uxía valía a pena, pero había moitos atractivos máis. Marcos e Uxía son fillos de músicos dos grupos Malveiras e Devirasón; este último, sumouse a un dos escenarios montados na rúa da Baldosa para pór música, ambiente e moita ilusión á quinta edición da foliada solidaria, unha iniciativa dos locais da emblemática rúa de viños que cada vez gaña máis adeptos en beneficio de Cáritas. Porque ese é o obxectivo; este ano foron Lembranza, Role, A Baldosa, Churruca, Vilagarcía e Stocolmo 2.0 os que encheron as súas terrazas coa sa intención de que quen quixesen gozar do domingo o fixera coméndo uns callos e uns mexillóns por cinco euros a beneficio da entidade, á que logo lle sobrará en que investir o diñeiro.

\r\n

Como o sol tamén se apuntou á foliada, non había que buscar moitas razóns máis para pasar o domingo na Baldosa, pero haber habíaas, porque até douscentos músicos dun bo número de agrupacións folclóricas sumáronse á iniciativa e puxéronlle música e ritmo á festa. Hai anos, os gaiteiros reuníanse en masa para homenaxear a políticos veteranos; agora fano para axudar aos seus veciños. Lograron o seu obxectivo; tanto, que ás voluntarias de Cáritas case se lles volveu en contra tanta afluencia de público e desen algo por algúns ocos máis nas mesas para que os comensais solidarios puidesen sentar a degustar tranquilos os seus callos e os seus mexillóns. Os que nin así quedaron satisfeitos puideron completar o menú cunha ración de polbo á feira preparada noutro posto.

\r\n

A maiores da música e da comida, interesantes postos nos que comprar artigos artesanais como pulseiras, brujitas e enxoval, e outros con todo o habido e por haber respecto ao folclore galego; traxes tradicionais, pandereitas, frautas, cedés, libros… E un instrumento, a trécula, que non deixaba de chamar a atención dos máis pequenos. O mesmo que un posto de cristal de bohemia no que un artesán non só tallaba finas copas senón que as gravaba co nome do comprador.

\r\n

Foi, non cabe dúbida, unha asollada mañá solidaria en Vilagarcía, porque a rica oferta na bulliciosa rúa da Baldosa completábase coa que, ao longo de todo o fin de semana, ofreceu Arousa Solidaria na Peixería. Esta entidade convidou tamén a un piscolabis para recadar fondos; neste caso, para as necesidades básicas das familias sen recursos que están a cultivar o seu propio horto, e que ademais de ferramentas, teñen que tramitar seguros e cubrir gastos burocráticos que nada teñen que ver cos seus labores agrícolas, pero que están aí.