Noticia

26 Jul

OFRENDA NACIONAL AL APÓSTOL SANTIAGO[:gl]OFRENDA NACIONAL AO APÓSTOLO SANTIAGO

“El Camino es fuente de vida  y unión histórica de concordia, paz y entendimiento” (Miguel Santalices, delegado regio)

rn

“Tenemos que vivir los valores auténticos que han dado sentido a nuestra vida” (Monseñor Barrio).

rn

SantalicesCon motivo la Festividad del Apóstol Santiago, en el Año Jubilar Extraordinario de la Misericordia, el delegado regio, Miguel Ángel Santalices Vieira, presidente del Parlamento de Galicia, presentó la Ofrenda Nacional al Patrón de España en nombre del rey Felipe VI. Durante su intervención  recordó que “ el Camino es fuente de vida  y unión histórica de concordia, paz y entendimiento . Por su parte monseñor Barrio en su respuesta apostó por “revitalizar la tradición cristiana y vivir los valores auténticos que han dado sentido a nuestra vida”.

rn

El origen de la Ofrenda Nacional proviene de una disposición del rey Felipe IV del año 1643.Los actos religiosos se iniciaron con la Procesión del Patronato portando la imagen-relicario del Apóstol Santiago. El prelado compostelano se situó en la Sede y presidió la Misa Estacional en la que participaron los obispos de  Galicia, así como más de un centenar de sacerdotes. Las naves de la catedral estaban totalmente llenas de fieles.

rnrn

Concordia, paz y entendimiento

rn

Fotos: Pepe FerrínEl oferente en esta Año de la Misericordia rechazó las lacras procedentes del terrorismo y las guerras “que enfrenta a tantos pueblos y que ocasiona daños irreversibles”, y mencionó a los que padecen injusticias.

rn

Recordó a las personas mayores, las mujeres maltratadas, los parados “que han perdido trabajo y vivienda”, los jóvenes “que no cumplen sus expectativas” y los emigrantes en países con dificultades. Reivindico la política con mayúsculas, y condenó la relacionada con la corrupción. Manifestó que quienes tienen responsabilidades políticas deben atender a las personas y sus necesidades, “deben estar presentes en la calle, hacer frente al euroescepticismo y conseguir una Europa más social que sería más querida por todos”.

rn

Finalmente mencionó las víctimas del accidente ferroviario de hacen tres años “todos ellos estarán siempre con nosotros y en nuestros corazones”.

rnrn

Recuperar el legado cristiano

rn

En su respuesta monseñor Barrio habló del diálogo tan necesario en nuestros días  n los campos de la familia, la cultura, lo social  y lo político. Insistió en que “la negación implícita o el rechazo explícito de Dios han contribuido a la perplejidad moral en que vivimos. Sin el coraje moral que hace salir del escepticismo, la sociedad no podrá superar los momentos de crisis”.

rnJUbileo 1Monseñor Barrio vinculó hoy la promoción y defensa de la dignidad humana con la recuperación integral del legado cristiano. Para el arzobispo  compostelano la fe transmitida por el Apóstol Santiago y por los demás apóstoles, “nos descubre la verdad de Dios y del hombre, y nos motiva a erradicar las causas de las que emergen guerras, odio, terrorismo, y penurias cotidianas”.rn

Considera que en la crisis humanitaria, moral y religiosa de Europa que se encontró a sí misma alrededor de la memoria de Santiago, y de España, en el contexto europeo, se percibe la “pérdida de la memoria y de la herencia cristianas, unida a una especie de agnosticismo práctico y de indiferencia religiosa, por lo cual muchos europeos dan la impresión de vivir sin base espiritual y como herederos que han despilfarrado el patrimonio recibido a lo largo de la historia”.

rn

El arzobispo de Santiago recordó que “donde no hay entrega por los demás surgen formas de prepotencia y sumisión impidiendo una auténtica promoción humana integral que conlleva respetar la vida, preocuparse de los ancianos y enfermos y no ser meros espectadores de personas víctimas de cualquier tipo de violencia”.

rn

En sus últimas palabras pidió por los frutos espirituales de la Jornada Mundial de la Juventud de Cracovia, y se refirió a las víctimas del accidente ferroviario de hace tres años: “Recordamos con afecto y en la oración a quienes otros años celebraban esta fiesta con nosotros y que el Señor llamo a su presencia, confiando que gocen ya de la felicidad eterna. Ninguno de nosotros puede olvidar esa sombra de dolor que en las vísperas de la fiesta del Apóstol de hace tres años”

[:gl]

«O Camiño é fonte de vida e unión histórica de concordia, paz e entendemento» (Miguel Santalices, delegado rexio)

rn

«Temos que vivir os valores auténticos que deron sentido á nosa vida» (Monseñor Barrio).

rn

SantalicesCon motivo da Festividade do Apóstolo Santiago, no Ano Xubilar Extraordinario da Misericordia, o delegado rexio, Miguel Anxo Santalices Vieira, presidente do Parlamento de Galicia, presentou a Ofrenda Nacional ao Patrón de España en nome do rei Felipe VI. Durante a súa intervención lembrou que «o Camiño é fonte de vida e unión histórica de concordia, paz e entendemento. Pola súa banda monseñor Barrio na súa resposta apostou por «revitalizar a tradición cristiá e vivir os valores auténticos que deron sentido á nosa vida».

rn

A orixe da Ofrenda Nacional provén dunha disposición do rei Felipe IV do ano 1643. Os actos relixiosos iniciáronse coa Procesión do Padroado portando a imaxe-relicario do Apóstolo Santiago. O prelado compostelán situouse na Sede e presidiu a Misa Estacional na que participaron os bispos de Galicia, así como máis dun centenar de sacerdotes. As naves da catedral estaban totalmente cheas de fieis.

rnrn

Concordia, paz e entendemento

rn

Fotos: Pepe FerrínDespois do canto do Credo, o oferente rexio, Miguel Santalices comezou a súa invocación falando dos miles de camiñantes que chegan a Compostela en peregrinación, facendo por distintos motivos e razóns, «o Camiño é fonte de vida e unión histórica de concordia, paz e entendemento entre todos os pobos. Unha realidade integradora, como memoria histórica e tradición viva». Entendemento que pediu no momento actual para facer fronte ás tensións sociais intelectuais e políticas «que vivimos na actualidade».

rn

O oferente neste Ano da Misericordia rexeitou as secuelas procedentes do terrorismo e as guerras «que enfronta a tantos pobos e que ocasiona danos irreversibles», e mencionou aos que padecen inxustizas.

rn

Lembrou ás persoas maiores, as mulleres maltratadas, os parados «que perderon traballo e vivenda», os mozos «que non cumpren as súas expectativas» e os emigrantes en países con dificultades. Reivindicou a política con maiúsculas, e condenou a relacionada coa corrupción. Manifestou que quen ten responsabilidades políticas deben atender ás persoas e as súas necesidades, «deben estar presentes na rúa, facer fronte ao euroescepticismo e conseguir unha Europa máis social que sería máis querida por todos».

rn

Finalmente mencionou as vítimas do accidente ferroviario de fai tres anos «todos eles estarán sempre connosco e nos nosos corazóns».

rnrn

Recuperar o legado cristián

rn

JUbileo 1Na súa resposta monseñor Barrio falou do diálogo tan necesario nos nosos días nos campos da familia, a cultura, o social e o político. Insistiu en que «a negación implícita ou o rexeitamento explícito de Deus contribuíron á perplexidade moral en que vivimos. Sen a coraxe moral que fai saír do escepticismo, a sociedade non poderá superar os momentos de crises».

rn

Monseñor Barrio vinculou hoxe a promoción e defensa da dignidade humana coa recuperación integral do legado cristián. Para o arcebispo compostelán a fe transmitida polo Apóstolo Santiago e polos demais apóstolos, «descóbrenos a verdade de Deus e do home, e motívanos a erradicar as causas das que emerxen guerras, odio, terrorismo, e penurias cotiás».

rn

Considera que na crise humanitaria, moral e relixiosa de Europa que se atopou a si mesma ao redor da memoria de Santiago, e de España, no contexto europeo, percíbese a «perda da memoria e da herdanza cristiás, unida a unha especie de agnosticismo práctico e de indiferenza relixiosa, polo cal moitos europeos dan a impresión de vivir sen base espiritual e como herdeiros que malgastaron o patrimonio recibido ao longo da historia».

rn

O arcebispo de Santiago lembrou que «onde non hai entrega polos demais xorden formas de prepotencia e submisión impedindo unha auténtica promoción humana integral que leva respectar a vida, preocuparse dos anciáns e enfermos e non ser meros espectadores de persoas vítimas de calquera tipo de violencia».

rn

Nas súas últimas palabras pediu polos froitos espirituais da Xornada Mundial da Mocidade de Cracovia, e referiuse ás vítimas do accidente ferroviario de fai tres anos: «Lembramos con afecto e na oración a quen outros anos celebraban esta festa connosco e que o Señor chamo á súa presenza, confiando que gocen xa da felicidade eterna. Ningún de nós pode esquecer esa sombra de dor que nas vésperas da festa do Apóstolo de fai tres anos».