04 Mar

Reducir el abandono y el fracaso escolar de menores de familias en situación vulnerableReducir o abandono e o fracaso escolar de menores de familias en situación vulnerable

Premkio 1Programa conjunto entre la Fundación Barrie y las Cáritas de Galicia

La Fundación Barrié y Cáritas Española han anunciado, la puesta en marcha del Programa de atención a menores y educación familiar, al que la Fundación Barrié destina 150.000 euros. El programa, que se desarrollará en toda Galicia hasta diciembre de 2015 con el objetivo de ayudar a reducir el fracaso y el abandono escolar de menores a través de acciones de intervención dirigidas a familias vulnerables y/o situación de exclusión social.Firmaron el convenio de colaboración José María Arias Mosquera, presidente de la Fundación Barrié, y Sebastián Mora Rosado, secretario general de Cáritas Española,

El presupuesto total del Programa asciende a 300.000 euros. Las cinco Cáritas Diocesanas de Galicia –Santiago de Compostela, Mondoñedo-Ferrol, Lugo, Ourense y Tui-Vigo– asumirán la gestión del mismo, a través de profesionales de su red en Galicia y voluntarios vinculados al ámbito educativo.

El programa engloba diferentes acciones de intervención:

Un acompañamiento personalizado –por parte de profesionales de Cáritas- a alumnos y familias para el diagnóstico y diseño de metas y objetivos a alcanzar en cada caso, que se complementará con un apoyo educativo en el que colaborarán de forma desinteresada los voluntarios vinculados al ámbito escolar. Entre otras acciones, se desarrollarán planes de acompañamiento, visitas a domicilio y actividades de formación específica, como alfabetización y talleres de competencias básicas, economía doméstica o refuerzo de la comunicación en la familia.

El apoyo económico a las familiasmediante ayudas complementarias para la compra de libros y material escolar, así como becas para que sus hijos puedan acceder, en igualdad de condiciones, a recursos especializados y actividades extraescolares.

También se prevé la elaboración dedocumentación, talleres y campañas de sensibilización en centros escolares.

Fundacion Barrie y CaritasReducir el fracaso escolar

En su intervención, José María Arias, presidente de la Fundación Barrié, afirmó que la Fundación persigue colaborar en la reducción del fracaso escolar por cuanto cada vez más representa la antesala de la exclusión, lastrando las posibilidades de futuro de muchos jóvenes”. Asimismo, explicó “para la Fundación Barrié, la educación es su razón de ser. Aunamos hoy por tanto nuestro esfuerzo en acción social con uno de los ejes vertebradores de nuestra misión: educar para el futuro, educar para el desarrollo. Todas las personas tienen unas habilidades naturales y adquiridas, y merecen la oportunidad de identificarlas, desarrollarlas e implementarlas. Más, si cabe, si hablamos de niños en etapas escolares tempranas”.

Por su parte, Sebastián Mora, secretario general de Cáritas Española, destacó que “la sociedad frágil y vulnerable que se ha ido creando como consecuencia de la crisis, una sociedad muy dual, muy desigual, en la que la diferencia entre los que tenemos acceso a renta y servicios y los que no se ha engrandecido mucho”. En ese sentido, tras señalar que “el problema no es si estamos saliendo de la crisis, sino de qué forma y cómo ha quedado la gente”, lanzó “una llamada a la esperanza y una invitación a asumir el compromiso de todos a la hora de construir alternativas para las personas que no tienen sus derechos fundamentales cubiertos”. “La profunda implicación de la Fundación Barrié en ese compromiso de trabajo por la justicia –añadió— es todo un ejemplo”.

El secretario general de Cáritas Española estuvo acompañado en el acto por los directores de las Cáritas Diocesanas de Tui-Vigo, Santiago de Compostela, Ourense, Lugo y Mondoñedo-Ferrol.

Perfil de los participantes

El Programa atenderá de manera directa a niños y niñas menores de 18 años y a sus familias. Se estima que las actividades beneficiarán, hasta finales de este año 2015, a alrededor de 120 familias y 250 niños. Se trata de familias con unas características sociales y económicas comunes, determinadas por la precariedad laboral y la dificultad en la integración sociocultural. El programa tratará de evitar que los menores abandonen el sistema educativo reglado obligatorio y no puedan conseguir una titulación y una preparación que les capacite profesionalmente.

\r\n\r\n

Sin títuloEn las cinco Cáritas Diocesanas.

El Programa de atención a menores y educación familiar para Familias será coordinado por Cáritas Española y se ejecutará a través de la red de las cinco Cáritas Diocesanas de Galicia (Santiago de Compostela, Tui-Vigo, Lugo, Mondoñedo-Ferrol y Ourense), que, además de llevar a cabo las labores de recepción, acogida, valoración, propuestas, concesión y seguimiento de las familias beneficiarias, aportarán sus recursos humanos e infraestructuras para la gestión y concesión de las ayudas.

Colaboración desde 2009

Fundacion Barrie y CaritasLa colaboración entre la Fundación Barrié y Cáritas se inicia en el año 2009 con la puesta en marcha del Programa de Ayudas de Emergencia Social para Familias, desarrollado por las cinco Cáritas Diocesanas de Galicia bajo la coordinación de Cáritas Española con el objetivo de impulsar la formación para el empleo y promover la concesión de ayudas puntuales y directas a familias gallegas vulnerables en el actual entorno de crisis económica.

Desde ese año , la Fundación Barrié destinó un total de 1.800.000 euros a este programa, que permitió atender las necesidades básicas de 4.182 familias gallegas entre 2009 y 2014.

Premkio 1Programa conxunto entre a Fundación Barrie e as Cáritas de Galicia

A Fundación Barrié e Cáritas Española anunciaron a posta en marcha do Programa de atención a menores e educación familiar, ao que a Fundación Barrié destina 150.000 euros. O programa, que se desenvolverá en toda Galicia até decembro de 2015 co obxectivo de axudar a reducir o fracaso e o abandono escolar de menores a través de accións de intervención dirixidas a familias vulnerables e/ou situación de exclusión social. Asinaron o convenio de colaboración José María Arias Mosquera, presidente da Fundación Barrié, e Sebastián Mora Rosado, secretario xeral de Cáritas Española.

O orzamento total do Programa ascende a 300.000 euros. As cinco Cáritas Diocesanas de Galicia -Santiago de Compostela, Mondoñedo-Ferrol, Lugo, Ourense e Tui-Vigo– asumirán a xestión do mesmo, a través de profesionais da súa rede en Galicia e voluntarios vinculados ao ámbito educativo.

O programa engloba diferentes accións de intervención:

Un acompañamento personalizado -por parte de profesionais de Cáritas- a alumnos e familias para o diagnóstico e deseño de metas e obxectivos a alcanzar en cada caso, que se complementará cun apoio educativo no que colaborarán de forma desinteresada os voluntarios vinculados ao ámbito escolar. Entre outras accións, desenvolveranse plans de acompañamento, visitas a domicilio e actividades de formación específica, como alfabetización e talleres de competencias básicas, economía doméstica ou reforzo da comunicación na familia.

O apoio económico ás familias mediante axudas complementarias para a compra de libros e material escolar, así como bolsas para que os seus fillos poidan acceder, en igualdade de condicións, a recursos especializados e actividades extraescolares.

Tamén se prevé a elaboración de documentación, talleres e campañas de sensibilización en centros escolares.

Fundacion Barrie y CaritasReducir o fracaso escolar

Na súa intervención, José María Arias, presidente da Fundación Barrié, afirmou que «a Fundación persegue colaborar na redución do fracaso escolar por canto cada vez máis representa a antesala da exclusión, lastrando as posibilidades de futuro de moitos mozos». Así mesmo, explicou «para a Fundación Barrié, a educación é a súa razón de ser. Axuntamos hoxe por tanto o noso esforzo en acción social cun dos eixos vertebradores da nosa misión: educar para o futuro, educar para o desenvolvemento. Todas as persoas teñen unhas habilidades naturais e adquiridas, e merecen a oportunidade de identificalas, desenvolvelas e implementalas. Máis, se cabe, se falamos de nenos en etapas escolares temperás».

Pola súa banda, Sebastián Mora, secretario xeral de Cáritas Española, destacou que «a sociedade fráxil e vulnerable que se vai creando como consecuencia da crise, unha sociedade moi dual, moi desigual, na que a diferenza entre os que temos acceso a renda e servizos e os que non se ha engrandeceron moito». Nese sentido, tras sinalar que «o problema non é se estamos a saír da crise, senón de que forma e como quedou a xente», lanzou «?unha chamada á esperanza e unha invitación a asumir o compromiso de todos á hora de construír alternativas para as persoas que non teñen os seus dereitos fundamentais cubertos». «A profunda implicación da Fundación Barrié nese compromiso de traballo pola xustiza -engadiu- é todo un exemplo».

O secretario xeral de Cáritas Española estivo acompañado no acto polos directores das Cáritas Diocesanas de Tui-Vigo, Santiago de Compostela, Ourense, Lugo e Mondoñedo-Ferrol.

Perfil dos participantes

O Programa atenderá de maneira directa a nenos e nenas menores de 18 anos e ás súas familias. Estímase que as actividades beneficiarán, até finais deste ano 2015, a ao redor de 120 familias e 250 nenos. Trátase de familias cunhas características sociais e económicas comúns, determinadas pola precariedade laboral e a dificultade na integración sociocultural. O programa tratará de evitar que os menores abandonen o sistema educativo regulado obrigatorio e non poidan conseguir unha titulación e unha preparación que lles capacite profesionalmente.

\r\n\r\n

Sin títuloNas cinco Cáritas Diocesanas.

O Programa de atención a menores e educación familiar para Familias será coordinado por Cáritas Española e executarase a través da rede das cinco Cáritas Diocesanas de Galicia (Santiago de Compostela, Tui-Vigo, Lugo, Mondoñedo-Ferrol e Ourense), que, ademais de levar a cabo as labores de recepción, acollida, valoración, propostas, concesión e seguimento das familias beneficiarias, achegarán os seus recursos humanos e infraestruturas para a xestión e concesión das axudas.

Colaboración desde 2009

Fundacion Barrie y CaritasA colaboración entre a Fundación Barrié e Cáritas iníciase no ano 2009 coa posta en marcha do Programa de Axudas de Emerxencia Social para Familias, desenvolvido polas cinco Cáritas Diocesanas de Galicia baixo a coordinación de Cáritas Española co obxectivo de impulsar a formación para o emprego e promover a concesión de axudas puntuais e directas a familias galegas vulnerables na actual contorna de crise económica.

Desde ese ano, a Fundación Barrié destinou un total de 1.800.000 euros a este programa, que permitiu atender as necesidades básicas de 4.182 familias galegas entre 2009 e 2014.