COMENZÓ EL SÍNODO DE LA IGLESIA DIOCESANA DE SANTIAGO DE COMPOSTELA [:gl]COMEZOU O SÍNODO DA IGREXA DIOCESANA DE SANTIAGO DE COMPOSTELA
Monseñor Barrio invitó a todos los diocesanos a asumir “con valentía y humildad la celebración del sínodo, venciendo inercias y desconfianzas”.
rn
Hacía más un siglo que no se celebraba uno
rn
Con una Misa de apertura en la catedral, presidida por el arzobispo de Santiago, monseñor Julián Barrio, se inició el Sínodo de la Iglesia Diocesana de Compostela bajo el lema “Renovarnos en comunión desde Cristo”, subrayándose la importancia que la renovación de los creyentes tiene en cualquier proceso de evangelización. En su homilía monseñor Barrio apostó por afrontar “los nuevos retos que se nos presentan, renovando todo lo que sea necesario para responder a los interrogantes de quienes nos rodean y poniendo a la Iglesia diocesana en actitud de salida, de misión centrada en Jesucristo, de entrega a los pobres”.
rn
Se trata de un encuentro eclesial en base a la reflexión y el trabajo con tres principios básicos: identidad, comunión y misión. La finalidad del Sínodo es aconsejar al arzobispo, en su condición de convocante, sobre los temas propuestos por él para marcar líneas de actuación comunes en toda la diócesis. En su intervención el arzobispo de Santiago expresó su confianza en que el Sínodo “nos ayude a discernir lo esencial de lo superfluo, a descubrir en caridad nuestras heridas, y en comunión las soluciones, siendo humildes y sinceros, para estar evaluándonos y purificándonos en forma constante de tal manera que nuestra vida sea: de la verdad en la caridad, del diálogo en la comunión, del amor sincero y leal”.
rnrn
Revitalizar la tradición cristiana
rn
Durante su intervención monseñor Barrio insistió en que “nuestra Diócesis debe discernir con audacia y creatividad, con generosidad y valentía en qué medida nuestras actitudes personales, métodos evangelizadores, estructuras, y organismos diocesanos le acercan o alejan de su misión”. Invitó a todos los diocesanos a asumir “con valentía y humildad la celebración del sínodo, venciendo inercias y desconfianzas”.
rn
El arzobispo de Santiago indicó que “una nueva Evangelización propiciará que nuestra Iglesia particular viva una primavera que de fruto a su debido tempo, transformando el desierto en campo fértil y contribuyendo a que la más insignificante de las simientes aún estando bajo tierra, y aparentemente sin vida, llegue a ser árbol donde aniden las aves del cielo”.
rn
El prelado compostelano afirmó más adelante que “hemos de revitalizar la tradición cristiana y vivir con nuevo vigor los valores auténticos que están dando sentido a nuestra vida. Esto nos ayudará, por respeto a las personas que sufren y por coherencia evangélica, a asumir con tanta dignidad como fidelidad este momento histórico y a generar un ámbito cultural que no cierre sus ojos a la luz de la fe en medio de tanta sospecha y desconfianza”.
rnrn
Largo camino
rn
Hacía más de un siglo que la diócesis de Santiago no celebraba un sínodo de estas características. El último fue bajo el episcopado del cardenal monseñor Martín de Herrera, Desde que monseñor Barrio convoco el Sínodo se ha tenido que recorrer un largo camino de más de tres años en los que se realizaron consultas a los fieles de la Archidiócesis, con la intención de recoger el sentir del pueblo cristiano en diversas materias, como la transmisión de la fe, la celebración de los sacramentos o la vida cristiana en general, tanto de cara a la propia Iglesia como en su relación con la sociedad civil. Fueron tareas de consulta a la Iglesia que peregrina en Santiago a través de diversas instancias: parroquias, arciprestazgos, comunidades religiosas, asociaciones. Trabajaron en los temas de análisis 150 grupos sinodales.
rnrn
Las parroquias
rn
Un total de 170 personas, entre sacerdotes y laicos, participaron en la primera asamblea de los miembros sinodales, celebrada en dependencias del Instituto Teológico Compostelano, en la que se abordaron temas que afectan a la Iglesia diocesana, en base a las propuestas que se fueron recogiendo en las parroquias y otras comunidades a lo largo de los últimos tres años. De este modo los asistentes profundizaron en la situación de las parroquias y ofrecieron propuestas para mejorar y dinamizar las estructuras pastorales de la diócesis.
rnrn
Otros plenarios
rn
En sucesivas sesiones se presentarán documentos con sugerencias e iniciativas relativas al anuncio de la fe, a las celebraciones cristianas, al modelo de Iglesia o a la relación del cristiano con la sociedad. Las otras asambleas sinodales se celebrarán el 22 de octubre, los días 12 y 26 de noviembre y el día 17 de diciembre. La clausura está prevista para el sábado 21 de enero, fecha en la que se presentarán las conclusiones sinodales.
[:gl]
Monseñor Barrio convidou a todos os diocesanos a asumir «con valentía e humildade a celebración do sínodo, vencendo inercias e desconfianzas»
rn
Facía máis un século que non se celebraba un
rn
Cunha Misa de apertura na catedral, presidida polo arcebispo de Santiago, monseñor Julián Barrio, iniciouse o Sínodo da Igrexa Diocesana de Compostela baixo a lema «Renovarnos en comuñón desde Cristo», subliñándose a importancia que a renovación dos crentes ten en calquera proceso de evanxelización. Na súa homilía monseñor Barrio apostou por afrontar «os novos retos que se nos presentan, renovando todo o que sexa necesario para responder os interrogantes de quen nos rodean e poñendo á Igrexa diocesana en actitude de saída, de misión centrada en Xesucristo, de entrega aos pobres»
rn
Trátase dun encontro eclesial en base á reflexión e o traballo con tres principios básicos: identidade, comuñón e misión. A finalidade do Sínodo é aconsellar ao arcebispo, na súa condición de convocante, sobre os temas propostos por el para marcar liñas de actuación comúns en toda a diocese. Na súa intervención o arcebispo de Santiago expresou a súa confianza en que o Sínodo «nos axude a discernir o esencial do superfluo, a descubrir en caridade as nosas feridas, e en comuñón as solucións, sendo humildes e sinceros, para estarnos avaliándonos e purificándonos en forma constante de tal maneira que a nosa vida sexa: da verdade na caridade, do diálogo na comuñón, do amor sincero e leal».
rnrn
Revitalizar a tradición cristiá
rn
Durante a súa intervención monseñor Barrio insistiu en que «a nosa Diocese debe discernir con audacia e creatividade, con xenerosidade e valentía en que medida as nosas actitudes persoais, métodos evanxelizadores, estruturas, e organismos diocesanos nos acehgan ou afastan da súa misión». Convidou a todos os diocesanos a asumir «con valentía e humildade a celebración do sínodo, vencendo inercias e desconfianzas».
rn
O arcebispo de Santiago indicou que «unha nova Evanxelización propiciará que a nosa Igrexa particular viva unha primavera que de froito ao seu debido tempo, transformando o deserto en campo fértil e contribuíndo a que a máis insignificante das sementes aínda estando baixo terra, e aparentemente sen vida, chegue a ser árbore onde aniñen as aves do ceo».
rn
O prelado compostelán afirmou máis adiante que «debemos revitalizar a tradición cristiá e vivir con novo vigor os valores auténticos que están a dar sentido á nosa vida. Isto axudaranos, por respecto ás persoas que sofren e por coherencia evanxélica, a asumir con tanta dignidade como fidelidade este momento histórico e a xerar un ámbito cultural que non peche os seus ollos á luz da fe no medio de tanta sospeita e desconfianza».
rnrn
Longo camino
rn
Facía máis dun século que a diocese de Santiago non celebraba un sínodo destas características. O último foi baixo o episcopado do cardeal monseñor Martín de Herrera, Desde que monseñor Barrio convocou o Sínodo tívose que percorrer un longo camiño de máis de tres anos nos que se realizaron consultas aos fieis da Arquidiocese, coa intención de recoller o sentir do pobo cristián en diversas materias, como a transmisión da fe, a celebración dos sacramentos ou a vida cristiá en xeral, tanto de cara á propia Igrexa como na súa relación coa sociedade civil. Foron tarefas de consulta á Igrexa que peregrina en Santiago a través de diversas instancias: parroquias, arciprestazgos, comunidades relixiosas, asociacións. Traballaron nos temas de análises 150 grupos sinodais.
rnrn
As parroquias
rn
Un total de 170 persoas, entre sacerdotes e laicos, participaron na primeira asemblea dos membros sinodais, celebrada en dependencias do Instituto Teolóxico Compostelán, na que se abordaron temas que afectan á Igrexa diocesana, en base ás propostas que se foron recollendo nas parroquias e outras comunidades ao longo do últimos tres anos. Deste xeito os asistentes profundaron na situación das parroquias e ofreceron propostas para mellorar e dinamizar as estruturas pastorais da diocese.
rnrn
Outros plenarios
rn
En sucesivas sesións presentaranse documentos con suxestións e iniciativas relativas ao anuncio da fe, ás celebracións cristiás, ao modelo de Igrexa ou á relación do cristián coa sociedade. As outras asembleas sinodales celebraranse o 22 de outubro, os días 12 e 26 de novembro e o día 17 de decembro. A clausura está prevista para o sábado 21 de xaneiro, data na que se presentarán as conclusións sinodais.