Noticia

03 Oct

JUBILADAS CAMBADESAS CULTIVARAN FLORES PARA ADORNAR LAS IGLESIAS XUBILADAS CAMBADESAS CULTIVARÁN FLORES PARA ADORNAR AS IGREXAS

CáritasLa Voz de Galicia

\r\n

En la parroquia de Santa Mariña Dozo de Cambados han decidido ahorrar en flores y como quiera que non va a dejar de adornar sus iglesias han optado por otra vía: cultivar su propio género. La parroquia va a aprovechar la finca que posee en la calle Os Olmos, al lado del colegio San Tomé, para cultivar flores que después colocará en los jarrones de los altares y las capillas y en las alfombras florales del Corpus.

\r\n

La idea tomó forma a partir de que Cáritas Interparroquial empezase este año a trabajar la finca para proveer la despensa de su comedor social y de familias necesitadas. Esta primavera se recogió la primera cosecha de patatas y ahora acaban de plantar dos mil repollos y grelos. De labrar la finca se encargan los residentes de la casa de acogida de Cáritas situada en Sobradelo (Vilagarcía), pero es demasiado terreno para tan pocos brazos, de modo que Cáritas de Cambados ha decidido sacar provecho del espacio que queda libre, en su caso para plantar flores.

\r\n

La previsión de Manuel Rial, la persona que está al frente del proyecto, es ocupar alrededor de 600 metros cuadrados, los situados más próximos a la carretera, y plantar calas, hortensias, siemprevivas y rosales. Serán cultivos al aire libre, de manera que hay que buscar plantas de temporada y resistentes. Rial está probando con «pompones», en maceta y en su propia casa, y si logra sacar los ejemplares adelante serán trasplantadas después a la finca. El objetivo es ahorrarle dinero a la parroquia, que en flores puede llegar a gastarse unos mil euros cada tres o cuatro meses, según explicó el párroco José Aldao. Y si sobrara materia prima incluso se podría vender con el fin de recaudar fondos para Cáritas, «que hay mucha necesidad», según explicó Rial. Con el terreno disponible y las ideas claras ya solo faltaba la mano de obra. Para empezar, la parroquia cuenta con un grupo de mujeres jubiladas que están dispuestas a invertir su tiempo a plantar, regar y cuidar las flores. Pero toda la colaboración es poca de modo que la parroquia pide más apoyo, sea para trabajar en la parcela, sea donando plantas y semillas.

\r\n

Uno de los problemas que presenta la finca es que está abierta. Con el fin de disuadir a los amigos de lo ajeno para que no cojan un repollo o una rosa que no les corresponde, la parroquia acaba de colocar carteles en la fachada para identificar al dueño. La plantación comenzará en noviembre.

CáritasLa Voz de Galicia

\r\n

Na parroquia de Santa Mariña Dozo de Cambados decidiron aforrar en flores e como queira que non vai deixar de adornar as súas igrexas optaron por outra vía: cultivar o seu propio xénero. A parroquia vai aproveitar a leira que posúe na rúa Os Olmos, á beira do colexio San Tomé, para cultivar flores que despois colocarán nos vasos dos altares e as capelas e nas alfombras florais do Corpus.

\r\n

A idea tomou forma a partir de que Cáritas Interparroquial empezase este ano a traballar a leira para prover a despensa do seu comedor social e de familias necesitadas. Esta primavera recolleuse a primeira colleita de patacas e agora acaban de plantar dous mil repolos e grelos. De labrar a leira encárganse os residentes da casa de acollida de Cáritas situada en Sobradelo (Vilagarcía), pero é demasiado terreo para tan poucos brazos, de modo que Cáritas de Cambados decidiu sacar proveito do espazo que queda libre, no seu caso para plantar flores.

\r\n

A previsión de Manuel Rial, a persoa que está á fronte do proxecto, é ocupar ao redor de 600 metros cadrados, os situados máis próximos á estrada, e plantar calas, hortensias, siemprevivas e roseiras. Serán cultivos ao aire libre, de maneira que hai que buscar plantas de tempada e resistentes. Rial está a probar con «pompones», en maceta e na súa propia casa, e se logra sacar os exemplares adiante serán trasplantadas despois á leira. O obxectivo é aforrarlle diñeiro á parroquia, que en flores pode chegar a gastarse uns mil euros cada tres ou catro meses, segundo explicou o párroco José Aldao. E se sobrase materia prima mesmo se podería vender co fin de recadar fondos para Cáritas, «que hai moita necesidade», segundo explicou Rial. Co terreo dispoñible e as ideas claras xa só faltaba a man de obra. Para empezar, a parroquia conta cun grupo de mulleres xubiladas que están dispostas a investir o seu tempo a plantar, regar e coidar as flores. Pero toda a colaboración é pouca de modo que a parroquia pide máis apoio, sexa para traballar na parcela, sexa doando plantas e sementes.

\r\n

Un dos problemas que presenta a leira é que está aberta. Co fin de disuadir aos amigos do alleo para que non collan un repolo ou unha rosa que non lles corresponde, a parroquia acaba de colocar carteis na fachada para identificar ao dono. A plantación comezará en novembro.