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10 Nov

LAPEREGRINACIÓN Y EL CAMINO DE SANTIAGO VERTEBRAN “SANOS VALORES ANTROPOLÓGICOS”( Monseñor Barrrio)[:gl]LAPEREGRINACIÓN E O CAMIÑO DE SANTIAGO VERTEBRAN ?SANS VALORES ANTROPOLÓXICOS?( Monseñor Barrrio)

conferencvia-2El arzobispo de Santiago, monseñor Julián Barrio, aseguró que la Iglesia, en su permanente diálogo con el mundo, sigue ofreciendo una visión del hombre que respeta su dignidad personal y su papel en la sociedad. Poniendo como imagen la actitud de los peregrinos que recorren el Camino de Santiago, el arzobispo indicó que “junto a los peregrinos jacobeos, se percibe que es necesario preservar la expresión pública del hecho religioso y valorar la religión como una aportación positiva para la cohesión social”. En una conferencia sobre “Los valores antropológicos del Camino de Santiago”, pronunciada en la Cámara de Comercio de Santiago, monseñor Barrio indicó que “la Iglesia sigue ofreciendo respuesta al peregrino que busca el sentido de su existencia”. El arzobispo señaló que “este no es un tiempo para estar distraídos, sino para despertar en nosotros la capacidad de ver lo esencial en una sana antropología” y dijo que “la peregrinación y el Camino de Santiago son hilos vertebradores para configurar el tapiz de sanos valores antropológicos”.

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Valores espirituales del Camino

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conferencia-3En su intervención monseñor Barrio abogó por preservar los valores puramente espirituales del Camino de Santiago como forma de mantener la identidad de esta ruta de peregrinación. El prelado santiagués fue presentado por el vicepresidente de la Cámara de Comercio, Evaristo Rodríguez, en un acto celebrado en los locales de la Cámara y al que asistió numeroso público.

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El arzobispo se refirió a valores como el esfuerzo, tan evidente en los peregrinos que acometen la andadura hacia Compostela, o la reflexión sobre uno mismo para salir al encuentro de los demás; así como a la superación del individualismo y la confrontación por una actitud de colaboración, como elementos de una sana antropología capaz de “configurar la sociedad respetando la ley de Dios reflejada en la ley natural y en la recta razón”, como “garantía para salvaguardar la dignidad de la persona humana y poner la base de sus derechos y de sus deberes fundamentales”.

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“Olvidar la dimensión trascendente de la existencia”, apuntó monseñor Barrio, “genera las frustraciones del hombre e impide construir un mundo que sea habitable humanamente y en el que lo esencial de lo humano no quede cercenado, pudiendo la persona actuar en rectitud moral. Cuando la moral es considerada superflua, la corrupción es algo obvio, afectando no sólo a las personas sino también a las instituciones. Cuando la persona humana se libera de la moral, o la desplaza a lo meramente subjetivo o la manipula como puro utilitarismo, se encamina hacia la esclavitud de la tiranía, subordinando lo espiritual a lo material y la libertad al libertinaje”.

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Recordó,conferencia-1 igualmente, que “la enseñanza que nos llega del magisterio eclesial no es evasiva frente a la modernidad ni tampoco le vuelve la espalda. Al contrario, afirma el valor de la razón, de la ciencia, de la tecnología, el bienestar que puede producir el mercado libre y la importancia de la democracia en el ámbito político”. Y explicó que el hombre, en este momento histórico, “ha de estar en el centro de la sociedad con las responsabilidades que forman parte de su dignidad y que son uno de los medios principales a través de los cuales se expresa su amor. El mensaje del magisterio contemporáneo de la Iglesia, es pues un mensaje de modernidad humana”.

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conferencvia-2O arcebispo de Santiago, monseñor Julián Barrio, asegurou que a Igrexa, no seu permanente diálogo co mundo, segue ofrecendo unha visión do home que respecta a súa dignidade persoal e o seu papel na sociedade. Poñendo como imaxe a actitude dos peregrinos que percorren o Camiño de Santiago, o arcebispo indicou que «xunto aos peregrinos xacobeos, percíbese que é necesario preservar a expresión pública do feito relixioso e valorar a relixión como unha achega positiva para a cohesión social». Nunha conferencia sobre «Os valores antropolóxicos do Camiño de Santiago», pronunciada na Cámara de Comercio de Santiago, monseñor Barrio indicou que «a Igrexa segue ofrecendo resposta ao peregrino que busca o sentido da súa existencia». O arcebispo sinalou que «este non é un tempo para estar distraídos, senón para espertar en nós a capacidade de ver o esencial nunha sa antropoloxía» e dixo que «a peregrinación e o Camiño de Santiago son fíos vertebradores para configurar o tapiz de sans valores antropolóxicos».

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Valores espirituais do Camiño

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conferencia-3Na súa intervención monseñor Barrio avogou por preservar os valores puramente espirituais do Camiño de Santiago como forma de manter a identidade desta ruta de peregrinación. O prelado santiagués foi presentado polo vicepresidente da Cámara de Comercio, Evaristo Rodríguez, nun acto celebrado nos locais da Cámara e ao que asistiu numeroso público.

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O arcebispo referiuse a valores como o esforzo, tan evidente nos peregrinos que acometen a andaina cara a Compostela, ou a reflexión sobre un mesmo para saír ao encontro dos demais; así como á superación do individualismo e a confrontación por unha actitude de colaboración, como elementos dunha sa antropoloxía capaz de «configurar a sociedade respectando a lei de Deus reflectida na lei natural e na recta razón», como «garantía para salvagardar a dignidade da persoa humana e poñer a base dos seus dereitos e dos seus deberes fundamentais».

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«Esquecer a dimensión transcendente da existencia», apuntou monseñor Barrio, «xera as frustracións do home e impide construír un mundo que sexa habitable humanamente e no que o esencial do humano non quede cernado, podendo a persoa actuar en rectitud moral. Cando a moral é considerada superflua, a corrupción é algo obvio, afectando non só ás persoas senón tamén ás institucións. Cando a persoa humana se libera da moral, ou a despraza ao meramente subxectivo ou a manipula como puro utilitarismo, encamíñase cara á escravitude da tiranía, subordinando o espiritual ao material e a liberdade ao libertinaxe».

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conferencia-1Lembrou, igualmente, que «o ensino que nos chega do maxisterio eclesial non é evasiva fronte á modernidade nin tampouco lle volve as costas. Ao contrario, afirma o valor da razón, da ciencia, da tecnoloxía, o benestar que pode producir o mercado libre e a importancia da democracia no ámbito político». E explicou que o home, neste momento histórico, «debe estar no centro da sociedade coas responsabilidades que forman parte da súa dignidade e que son un dos medios principais a través dos cales se expresa o seu amor. A mensaxe do maxisterio contemporáneo da Igrexa, é pois unha mensaxe de modernidade humana».